| 
 | 
Premiéra prototypu lokomotivy T478.3
 | 
 
 
| 
 
Na sobotu 17. října byla ohlášena premiéra nově vznikající dieselové lokomotivy
v "gumovém" měřítku z českých luhů a hájů. Hlavním konstruktérem modelu je pan Josef
Dobeš a výrobcem jeho firma Pradomodel. První zkušební jízdy proběhly na již tradičním
Srazu bláznů v srpnu tohoto roku.
Nyní se představil již dokončený prototyp s číslem T478.3013 v bílo-zeleném nátěru. 
Počasí se od rána zrovna moc netvářilo, takový typický sychravý podzimní den. Všichni
jsme ale byli natěšení na předváděcí jízdy a tak jsme nevlídné počasí hravě překonali.
Zahřívacích prostředků pro vnitřní použití bylo opravdu dost a kdo chtěl, mohl si
ohřát ruce nad roztopenými modely parních lokomotiv. 
 |  
 
 
| 
 
Fotografie pořídili: © T&T Randýskovi 
 |  
 
 
Dopolední statická ukázka.  | 
 
Cvakající fotoaparáty reportérů - to je fakt opravdová premiéra.  | 
 
"Tak Tě mezi námi vítám a přeji Ti mnoho spokojených majitelů."  |  
 
 
A holky to všechno pozorovaly z vyhřátého zázemí a zase si něco 
myslely o těch svých bláznech (chacha - chichi - chocho).  | 
 
Od největšího k nejmenšímu.  | 
 
Zátiší s Brejlovcem.  |  
 
 
| 
 
Nejdříve proběhla sólová jízda lokomotivy, při které bylo zjištěno, že jsou světla zapojena obráceně. 
K nápravě stačil pouze malý technický zásah v dílně pana Šilera. 
 |  
 
 
Návštěvníci si prohlížejí model ve stanici Vinohrady.  | 
 
T478 ve společnosti německé BR218.  | 
 
T478 vjíždí do stanice Susch.  |  
 
 
T478 ve stanici Susch.  | 
 
Zastavení u výpravní budovy.  | 
 
Na mostě za stanicí Susch.  |  
 
 
Příjezd do stanice Terasy.  |  
 
 
Roman odnáší model do dílny. A jak se s ním mazlí ...  |  
 
 
Brejlovec na dílenském stole.  | 
 
Demontáž krytu olejové vany.  | 
 
Přepojování dekodéru.  |  
 
 
Zkouška světel.  | 
 
Přední světla s dálkovým světlometem.  | 
 
Zadní světla.  |  
 
 
| 
 
Po drobné technické úpravě byla lokomotiva T478 nasazena na soupravu rychlíkových vozů, 
se kterou projela celou trať. 
 |  
 
 
T478 vyjíždí se soupravou rychlíkových vozů ze stanice Vinohrady.  | 
 
Za stanicí Vinohrady.  | 
 
Vjezd do stanice Susch.  |  
 
 
Průjezd stanicí Susch.  | 
 
Vjezd od stanice Potůčkov.  | 
 
Průjezd stanicí Potůčkov.  |  
 
 
Na spirálovém viaduktu.  | 
 
Na spirálovém viaduktu.  | 
 
Na spirálovém viaduktu.  |  
 
 
Za spirálovým viaduktem.  | 
 
Před stanicí Horní Lipová.  | 
 
Vjezd do stanice Horní Lipová.  |  
 
 
Vjezd do stanice Horní Lipová.  | 
 
Zastávka ve stanici.  | 
 
Zastávka s odborným výkladem.  |  
 
 
Výjezd z Horní Lipové.  | 
 
Vjezd do stanice Potůčkov.  | 
 
Fotoreportér v akci.  |  
 
 
Fotoreportér v akci.  | 
 
Účastníci sledují příjezd do stanice Vinohrady.  | 
 
Na vinohradském zhlaví.  |  
 
 
Na vinohradském zhlaví.  | 
 
Přepřah lokomotivy.  | 
 
Přepřah lokomotivy.  |  
 
 
Přepřah lokomotivy.  | 
 
Přepřah lokomotivy.  | 
 
Přepřah lokomotivy.  |  
 
 
Průjezd stanicí Zababov.  | 
 
Průjezd stanicí Zababov.  |  
 
 
| 
 
Pro další zatěžkávací zkoušku byl při následné jízdě přidán ještě jeden rychlíkový
vůz. S tímto zatížením již lokomotiva vykazovala při obloukovém stoupání na spirálovém viaduktu problémy s adhezí. 
Bude se tedy muset zvýšit hmotnost lokomotivy. 
 |  
 
 
Připojování dalšího rychlíkového vozu.  | 
 
Připojování dalšího rychlíkového vozu.  | 
 
Průjezd stanicí Susch.  |  
 
 
| 
 
S přidanou zátěží byl trochu obtížnější výjezd po spirálovém viaduktu ... 
 |  
 
 
| 
 
... ale nakonec si s tím "Brejlovec" poradil: 
 |  
 
 
Výjezd z tunelu do stanice Horní Lipová.  | 
 
Příjezd do stanice.  | 
 
Pózování fotoreportérům.  |  
 
 
Stanice Horní Lipová.  | 
 
Před odjezdem ...  | 
 
Setkání s párou.  |  
 
 
 
Instalace modelů.  | 
 
Instalace modelů.  |  
 
 
"Brejlovec" v různých veli- kostech a v různém provedení.  | 
 
Od největšího k nejmenšímu.  | 
 
Od největšího k nejmenšímu.  |  
 
 
Pózování pro fotografy ve stanici Horní Lipová.  | 
 
Se svým menším bratříčkem.  | 
 
T478 ve velikost 0.  |  
 
 
Závěrečná diskuze nad sklenkou vína.  |  
 
  
 
| 
 
Současně s předváděcími jízdami "Brejlovce" probíhal na kolejišti také provoz
modelů parních lokomotiv. Představily se již známé lokomotivy Karla Dudy, Jirky Kůta,
Jirky Sajbrta a Pavla Uhlíře. Pro provoz parních strojů bylo chladné počasí výhodou,
pára vycházející z komínů dávala provozu tu správnou atmosféru. 
 |  
 
 
Skupinka parních modelářů.  |  
 
 
| 
 
Jirka Kůt se svými modely U37 a 99 211: 
 |  
 
 
| 
 
Jirka Sajbrt a jeho model dřevařské lokomotivy "Shay": 
 |  
 
 
| 
 
Karel Duda s "Regnerkou" 99 211: 
 |  
 
 
| 
 
Uhlířovic lokomotiva 99 5603 je také z produkce firmy Regner: 
 |  
 
 
| 
 
Občas musela některé vyhaslé páře vypomoci dieselová lokomotiva Gmf 4/4 
a tak si vysloužila příznačnou přezdívku "Žlutý Anděl": 
 |  
 
 
| 
 
Na kolejišti jezdila také jedna nákladní souprava s lokomotivou BR 218 
a jedna osobní souprava s lokomotivou BR 101: 
 |  
 
 
 
Terén byl ten den opravdu kluzký a tak jedno malé 
uklouznutí způsobilo ulomení stožáru trakčního vedení.  | 
 
A hned se našlo mnoho rádců, jakže to má Jirka vlastně slepit.  | 
 
 
 
Ale Jirka si to stejně dělal po svém.  |  
 
 
 
Odpolední atmosféra.  | 
 
Dámský debatní klub.  | 
 
Jana a Jirka Kůtovi.  |  
 
 
Lenka a Karel Dudovi.  | 
 
Martin s Tomem.  |  
 
 
Keramické sošky.  |  
 
 
Tohle není socha, to je přece Pavel.  |  
 
 
U37 ve stanici Terasy.  | 
 
U37 ve stanici Terasy.  | 
 
Pára z píšťaly.  |  
 
 
U37 ve stanici Vinohrady.  | 
 
99 211 ve stanici Terasy.  | 
 
99 211 ve stanici Terasy.  |  
 
 
Stanice Zababov.  | 
 
Výtopna Zababov.  | 
 
Opuštěné noční nádraží Vinohrady signalizuje konec dnešní akce.  |  
 
  
 |