Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

Sraz bláznů 2009

Tradiční sraz bláznů na kolejišti společnosti DRAH-servis se letos konal na sklonku léta, v sobotu 22. srpna 2009. Navzdory předpovědi se počasí zachovalo korektně a pršet začalo až po ukončení akce. Návštěvníků a příznivců se sešlo dost a bylo se určitě na co dívat.
Hlavním bodem akce bylo představení prototypu nově vznikajícího modelu "Brejlovce" v gumovém měřítku pro naše zahradní železnice z dílny pana Josefa Dobeše. Nechyběly však ani novinky od pana Chudoby, zejména klasické nádražní lampy v celokovovém provedení se speciálně zabroušenou diodou, které budou příjemně osvětlovat noční atmosféru na nádražích.
Na zahradní železnici jezdily po celý den soupravy z produkce LGB a PIKO, které doplňovaly modely skutečných parních lokomotiv.


Fotografie pořídili: © T&T Randýskovi

Vítejte ve světě zahradní
železnice LGB.

Pan Chudoba dokončuje
spárování dlážděné silnice ...

... a snaží se odpovídat na
všetečné otázky našich synů.

Výstavka "nejen" pískovcových
doplňků firmy ASY model.

Odlévané doplňky pro železniční
vozidla od firmy Pradomodel.

Odlévané doplňky pro železniční
vozidla od firmy Pradomodel.

Poslední úpravy před zahájením
akce, aneb "zeleň v kolejišti
je stále o krok napřed".

Návštěvníci se zájmem pozorovali soupravy na železnici.


Jirka Sajbrt a Zdeněk Nesiba.

Zdeněk si zkouší ovládat
lokomotivu.


Provoz souprav na zahradní železnici:


Ve stanici Vinohrady byly pořízeny následující snímky, zachycující setkání tří lokomotiv "Taurus":


Skloubení provozu parní a motorové trakce - lokomotiva Gmf 4/4 odtahuje
vyhaslou parní lokomotivu řady 99 4701:


Na Srazu bláznů byl představen již funkční prototyp lokomotivy ČKD řady T 478.4 s příznačnou přezdívkou "Brejlovec". Autorem je pan Josef Dobeš a provedení prototypu dává tušit, že sériový model bude určitě velkým lákadlem i když cena se asi bude blížit zahraničním výrobkům (například modelům od firmy Kiss nebo Brawa).
Měřítko modelu je 1:27 a je to samozřejmě kompromis. Na kolejích se to ale ztratí a lokomotiva se soupravou rychlíkových vagonů vypadala věrohodně. Model je posazen na podvozcích LGB. Karosérie modelu je vyrobena z houževnatého plastu, spodní rám lokomotivy je kovový s velkým množstvím detailů. Také stanoviště strojvedoucího je provedeno velmi detailně. Model je vybaven zvukovým dekodérem a je samozřejmě osvětlen, včetně čelního dálkového reflektoru.
Na následujících fotografiích si můžete prohlédnout detaily modelu a průběh zkušební jízdy na zahradním kolejišti (během jízdy se vinou nějaké větvičky pootočil jeden z klaksonů, které ještě nejsou definitivně připevněny a tak omluvte malou vadu na kráse):


Sraz bláznů 2009 se určitě vydařil. Hezky jsme si zajezdili a v přestávkách jsme probrali mnoho zajímavých věcí. Děkujeme Šilerům za příjemně strávený den.


Reportáž z předchozího ročníku - Sraz bláznů 2008



Nahoru