Number of visitors:


Optimized for browser:

Locations of visitors to this page

Krenovice steam 2011

Krenovice, 05. 07. 2011


Již třetí ročník setkání modelářů zahradního měřítka IIm a I s názvem "Křenovská pára" se uskutečnil na našem zahradním kolejišti 5. července 2011. Ale dal by se spíše nazvat setkáním Brejlovců, protože těchto prvních vyloženě českých modelů pro zahradní železnici z dílny PRADO MODEL se sešlo hned šest. Hlavní provoz byl tedy tentokrát věnován normálně rozchodnému provozu s rychlíkovými vozy DB a nákladními vozy DB, DR a ÖBB. Sešlo se nás celkem 25 a zábava byla jako vždy skvělá. Počasí nám také přálo a tak jsme jezdili až do pozdního večera. Na poslední chvíli nainstalované osvětlení kolejiště se určitě vyplatilo. Provoz na kolejišti jsme pravidelně prokládali přestávkami na občerstvení a tak byli snad všichni spokojení.


Nanosit a vybalit "géčkové"
modely dá také práci.
(foto © Jiří Polák)

Ještě, že každý váží jen pár kilo.
(foto © Jiří Polák)

Modelář tělem i duší rázně
vstupuje na zahradu.
(foto © Jiří Polák)

Roman Šiler poctivě nastavil
pro všechny modely adresy.
(foto © Tomáš Randýsek)

"No jo, je to hezký,
ale pára to není."
(foto © Jiří Polák)

Jeden vedle druhého, no není to paráda?
(foto © Tomáš Randýsek)



Zkušební jízda domácího modelu T478.4337 z éry ČSD.
Zase jsem se vrátil do dětských let na nádraží ve svém milovaném Slavkově u Brna.
Brumlající motor pravého "Brejlovce", linoucí se z dekodéru Massoth schovaného v jeho útrobách,
ještě více podbarvil atmosféru té doby:



Stanice Javorník.
(foto © Jiří Polák)

Každý z kluků ovládal jeden vlak.
(foto © Jiří Polák)

Nákladní vlak po příjezdu do
stanice Moravany.
(foto © Tomáš Randýsek)

Rakouský Taurus na návštěvě
v Moravanech.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlak před vjezdem do
Javorníku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vlaky připravené k od-
jezdu ve stanici Ořechov.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlaky v Moravanech.
(foto © Tomáš Randýsek)

Provizorní zázemí.
(foto © Jiří Polák)

"Ještě chvilku a už je ve stanici."
(foto © Jiří Polák)

"A tady na tom rovném úseku
jezdí vlaky maximální rychlostí."
(foto © Jiří Polák)

Malé občerstvení v odpoledním horku přišlo vhod.
(foto © Jiří Polák)


Diváci se již scházejí, za chvíli
začne pózování Brejlovců
pro fotografy.
(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš
Randýsek ml.)

(foto © Tomáš
Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Diváci a fotografové.
(foto © Tomáš Randýsek)


Fotíme ze všech možných i nemožných pozic.
(foto © Jiří Polák)



Zatěžkávací zkoušku provedl domácí stroj T478.4337. S osmi rychlíkovými vozy si poradil jako nic. Takto dlouhé vlaky však vzhledem k délce staničních kolejí v Javorníku a Ořechově nemohou být zařazeny do pravidelného provozu.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Pan Tomáš Marek se stal majitelem nového modelu elektrické lokomotivy RhB s dieselagregátem řady Gem 4/4 evidenčního čísla 802 od firmy Kiss. Jízdní vlastnosti si mohl vyzkoušet na našem zahradním kolejišti.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



A jelikož je nás víc, kteří jsme zatížení na švýcarskou úzkorozchodnou železnici RhB, zorganizovali Tomáš s Martinem předváděcí jízdu dvou souprav, představujících právě tuto železnici. Jako první vyjela na trať elektrická lokomotiva Ge 4/4 III s evidenčním číslem 641 v reklamním nátěru Coop se soupravou pěti vozů s chladící nádstavbou. Všechny vozy mají samozřejmě reklamní nátěr Coop.

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)



Jako druhá vyjela souprava osobních vozů se středním vstupem, tažená elektrickou lokomotivou s dieselovým agregátem řady Gem 4/4 evidenčního čísla 801, vše z produkce firmy Kiss.

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


Pan Chudoba stále
něco kutí.
(foto © Jiří Polák)

Jirka se soustředí
před jízdou.
(foto © Jiří Polák)

Jirka s Pavlem pozo-
rují provoz ve stanici
Moravany.
(foto © Jiří Polák)



Jedním z parních zástupců byl model parní lokomotivy RhB G 3/4 evidenčního čísla 11:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)



A potom již probíhal kombinovaný provoz parních lokomotiv s lokomotivami elektricky ovládanými:

Čilý ruch ve stanici Javorník.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pavel se svojí "regnerkou".
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka si také vyzkoušel ovládání
malé parní lokomotivy. Že by
další, který rozšíří naše řady
"malých párařů"?
(foto © Tomáš Randýsek)

"A kdybychom přehodili tuhle
výhybku, tak by mohla ta
červená lokomotiva projet
přímo přes depo ..."
(foto © Jiří Polák)

A nekouřilo se jenom z komínů.
To by asi milionář Bohuš
z nejmenovaného filmu
neměl velkou radost.
(foto © Jiří Polák)

Dámské osazenstvo si také přišlo na své.
(foto © Tomáš Randýsek a Jiří Polák)


Tato separace je pouze účelová pro objektiv fotoaparátu.
Pohodové domácí zázemí nám dává prostor pro realizaci našeho koně.
(protože pouhý koníček to už dávno není - pozn. autora)



Děkujeme všem zúčastněným, kteří svojí přítomností přispěli k dobré pohodě.
Zvláštní dík patří majitelům hostujících modelů, které určitě přispěly ke zpestření provozu.
A osobní poděkování chci vyjádřit mé manželce Mileně a dceři Terezce,
které se po celou dobu staraly o gastronomický servis.

A už se těšíme na další ročník "Křenovské páry" ...



Nahoru