Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

16. Echtdampf-Hallentreffen

Karlsruhe, 13. - 15. 01. 2012


Tak to jsme prosím my, účastníci 16. parního srazu v Karlsruhe.
(foto © Jura Sajbrt)


Po loňské účasti s malými parními lokomotivami jsme se také letos vydali do Karlsruhe s tímto zahradním měřítkem. Celkem osmnáct modelů reprezentovalo klub Společnosti Moravských Parkových Drah na již 16. mezinárodním parním srazu. Stejně jako v loňském roce byly modelářům a návštěvníkům k dispozici haly č. 1 a 2. V hale č. 1 byla soutředěna menší železniční měřítka, stacionární parní stroje, lodní modely a prodejní stánky. Zdálo se nám, že oproti loňsku bylo stánků o něco méně. Ekonomická recese je vidět i na tak silném trhu, jakým ten německý bezesporu je. A pokud je pravda, že od příštího ročníku chce výstaviště vybírat účastnické poplatky, bude účast asi ještě menší. V hale č. 2 opět kroužily na dvou oddělených kolejištích lokomotivy i celé vlaky různých měřítek a provedení.
Našim důležitým úkolem byla propagace Parkové dráhy Olympia a zejména 1. Parní Olympie, kterou chystáme ke slavnostnímu otevření hlavního nádraží. Byly připraveny tříjazyčné informační materiály s přihláškou k účasti na olympiádě. Ty byly postupně předávány zájemcům z řad zahraničních modelářů. Dostali jsme také pozvánku k účasti na setkání Dampfbahn-Club Deutschland, který sdružuje německé modelářské kluby a kde Roman odprezentoval informace o naší parkové dráze. A zdá se, že zájem mezi modeláři o novou parkovou dráhu postupně narůstá. I když jak jsme poznali, je pro mnoho modelářů těžké identifikovat z informačních materiálů polohu města Brna. Nejčastěji kladená otázka byla: "Jak se k Vám vlastně z Německa dostaneme? Přes Vídeň?" Možná jsme v dnešní době přece jen trochu přecenili používání GPS navigace. Je asi fakt, že zejména starší "echtdampf" modeláři nemusí s těmito technologiemi zas až tak kamarádit. Když to není na páru, tak mě to prostě nezajímá. Přihlášky k účasti však začínají postupně přicházet, takže se návštěvníci 1. Parní olmypiády mají v červnu opravdu na co těšit.

Naše zázemí v hale 1.
(foto © Tomáš Randýsek)

Naše zázemí v hale 1.
(foto © Roman Šiler)

Informační materiály o naší parkové
dráze a 1. Parní Olympii.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zúčastněné modely.
(foto © Tomáš Randýsek)


99 1590-1 z depa Vinohrady.
(foto © Tomáš Randýsek)

99 5603 z depa Vinohrady.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Karthaus" z depa Řečkovice.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Henriette" z depa Řečkovice.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Slatina" z depa Řečkovice.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Climax" z depa Soběšice.
(foto © Roman Šiler)

"Shay" z depa Soběšice.
(foto © Roman Šiler)

"Triebwagen" z depa Soběšice.
(foto © Lukáš Randýsek)

"Účko" z depa Řečkovice.
(foto © Lukáš Randýsek)

99 211 z depa Košíkov.
(foto © Lukáš Randýsek)

RhB No. 11 z depa Košíkov.
(foto © Lukáš Randýsek)

Pohled do levé části depa.
(foto © Lukáš Randýsek)

Nákladní vozy.
(foto © Lukáš Randýsek)

Osobní vozy.
(foto © Lukáš Randýsek)

Nákladní vozy.
(foto © Martin Šiler)



Provoz parní tramvaje "HENRIETTE":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Martin Šiler)



Provoz parní lokomotivy "PETROV":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)



Provoz parní lokomotivy "VINOHRADY":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jura Sajbrt)



Provoz parního vozu "TRIEBWAGEN":

Zapalování plynového hořáku.
(foto © Tomáš Randýsek)


Stoupání do vrchu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Dosažení vrcholu.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)



Provoz parní lokomotivy 99 4701:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)



Provoz parní lokomotivy 99 211:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Roman Šiler)



Provoz parní lokomotivy "SHAY":

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Martin Šiler)



Provoz parní lokomotivy U 37:

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)



Parní lokomotiva "EMMA".
(foto © Tomáš Randýsek)

Parní lokomotiva RhB No. 11.
(foto © Roman Šiler)

Vagon plný plyšáků.
Hádejte, koho asi jsou?
(foto © Tomáš Randýsek)



Vloni jsme zkoušeli tažnou sílu malých "Regnerek". Letos jsme využili přítomnosti čtyř parních lokomotiv řady Betty a to KARTHAUS, LISELOTTE, PETROV a VINOHRADY. Spřáhli jsme je dohromady a připojili k nim vlak ze všech našich vagonů. Strojvedoucí musí být mezi sebou sladění a udržovat stabilní výkon parního stroje. Zhasnutí hořáku u jedné lokomotivy sniží tažnou sílu celé soupravy. A zbylé lokomotivy se musí navíc podělit o její hmotnost. Je zajímavé sledovat činnost kolem lokomotiv při plánovaném zastavení pro doplnění vody.

Naše čtyři lokomotivy řady Betty.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)



V depu jsme obsadili dva stoly a dvě skupiny roztápěcích kolejí. Osmnnáct modelů lokomotiv
a k tomu nějaké ty vagony, vysílačky a nářadí - to už je potřeba pořádné místo:

V depu.
(foto © Tomáš Randýsek)

V depu.
(foto © Jura Sajbrt)

Honza doplňuje vodu do kotle.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pavel doplňuje plyn.
(foto © Tomáš Randýsek)

Honza a Pavel před jízdou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tomáš doplňuje parní olej.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava k jízdě.
(foto © Jiří Polák)

Tomášové před jízdou.
(foto © Lukáš Randýsek)

Jura v roli fotografa má
v hledáčku svůj Climax.
(foto © Tomáš Randýsek)

Roman a Martin už také za chvíli
vyjedou na trať.
(foto © Jiří Polák)

"Že bych si taky pořídil nějakou
malou mašinku?"
(foto © Jura Sajbrt)

"Jo pánové, kdo maže, ten jede!"
(foto © Jura Sajbrt)

"Proč ten ventil nezavírá?
Asi to budu muset rozdělat."
(foto © Jura Sajbrt)

Když se sejdou dva jeseteři
aneb kdo má lepší náladu?
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura zase o něčem přemýšlí.
(foto © Jiří Polák)

"Podává se káva!"
(foto © Jiří Polák)

V družném rozhovoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Naši hoši.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ovládání lokomotivy 99 4701.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Máme dost tlaku?"
(foto © Tomáš Randýsek)

Doplňování vody.
(foto © Martin Šiler)

Doplňování vody.
(foto © Lukáš Randýsek)

Strojvedoucí Jirka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Doplňování vody.
(foto © Tomáš Randýsek)

Někdy je potřeba lokomotivě
trochu pomoci.
(foto © Jiří Polák)

Strojvedoucí Roman.
(foto © Martin Šiler)

Doplňování vody.
(foto © Roman Šiler)

Doplňování vody.
(foto © Roman Šiler)

Drobná úprava před odjezdem.
(foto © Martin Šiler)

Jak jen ty vagony
rozposunovat?
(foto © Jiří Polák)

Strojvedoucí Tomáš.
(foto © Lukáš Randýsek)

Už to jede, už to sviští.
(foto © Martin Šiler)

Lukáš meditující, skoro až levitující.
(foto © Jiří Polák)

Martin u informačního stolku.
(foto © Jiří Polák)

Fotograf.
(foto © Jura Sajbrt)

Fotograf.
(foto © Jiří Polák)

Kameraman s fotografem.
(foto © Jiří Polák)

Kameraman.
(foto © Martin Šiler)

Kameraman.
(foto © Jiří Polák)

Chvilka na oběd. Na výstavišti
pěkně vyhládne.
(foto © Tomáš Randýsek)

Po dobrém obědě trochu čoudu.
(foto © Lukáš Randýsek)

Jirka nám zase vypráví, jak lovil
ve Photoshopu jesetera.
(foto © Jiří Polák)



Zachytili jsme také modely ostatních modelářů, převážně v měřítku IIm.
Na vnějším okruhu kroužily dlouhé soupravy ve velikosti 0, samozřejmě s absolutní předností
v jízdě na křížení u výjezdu z naší stanice.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)



Další zajímavé modely, zachycené členy klubu při prohlídce haly 1:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Jura Sajbrt)



Jediným českým, resp. moravským zástupcem mezi modely větších měřítek v hale 2,
byla Sičova drobná železnice. Mimo provozní lokomotivu řady 310 byl vystaven také model
nádherné rychlíkové lokomotivy řady 275:

Rychlíková lokomotiva řady 275.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pan Sič se svým modelem.
(foto © Jura Sajbrt)

Jak to vlastně funguje?
(foto © Jiří Polák)



Parní lokomotiva řady 310 v provozu na kolejišti:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

Nákladní vůz řady Pa.
(foto © Roman Šiler)



Na samostatném kolejišti byla v provozu modelová lesní železnice
s ukázkami nakládky kulatiny pomocí parního navijáku na lokomotivě:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Modelů lokomotiv a vagonů všeho druhu se po kolejištích prohánělo bezpočet.
Přinášíme Vám alespoň zlomek toho, co lze každý rok v Karlsruhe vidět na vlastní oči:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)



Malé i velké lokomobily kroužily po obou halách a proplétaly se mezi davy lidí.
Doufejme, že některé z nich budeme moci přivítat na 1. Parní Olympiádě v Brně.
Ta malá holčička obsluhující parní stroj, je úžasná, viďtě:

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)



Automobilové polygony s modely funkčních stavebních strojů, mezi kterými se proháněly
dvě parní lokomotivy se stojatým kotlem:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)



Několik fotek z návštěvy stánků vystavovatelů a prodejců:

Společný stánek firem SOB
a Garten- und Parkbahnen.
(foto © Roman Šiler)

Stánek firmy Balson.
(foto © Roman Šiler)

Ve stánku Club Swiss Vapeur
měli určitě radost z nalezení
nedávno odcizených lokomotiv.
(foto © Roman Šiler)

Stánek firmy Regner.
(foto © Roman Šiler)


Model dřevařské lokomotivy.
(foto © Jura Sajbrt)

Model lokomotivy Waldenburg.
(foto © Jura Sajbrt)

Model parní zubačky.
(foto © Jura Sajbrt)

Triebwagen z dráhy k.k.St.B.
(foto © Jura Sajbrt)



A na závěr pár fotek ze světa lodních modelářů:

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Jura Sajbrt)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Jura Sajbrt)



Hlavní úkol naší návštěvy, prezentaci slavnostního otevření Parkové dráhy Olympia Brno a 1. Parní Olympie, jsme snad splnili. Byly rozdány všechny nachystané materiály a ohlas ostatních spolků a modelářů byl kladný. Už teď se těšíme, až je v červnu přivítáme v našem království. Klubová atmosféra byla jako vždy vynikající. Myslím, že jsme všichni docela sehraní a naladění na stejnou strunu. Občasné špičkování mezi členy klubu v rámci mezí snad není na škodu a je dobře, že dotyčný to vždy bere s humorem a s nadsázkou a snaží se hned kontrovat. Tak ať nám to dlouho vydrží a ponorková nemoc se nám vyhýbá. Jedině tak budeme mít šanci překonávat všechny náročné úkoly, které nás s výstavbou a provozem parkové dráhy ještě čekají a jedině tak se budeme moci těšit z každé společné akce.


Nahoru