Number of visitors:


Optimized for browser:

Locations of visitors to this page

Through England to Isle of Man

23.8. - 7.9.2008, part No. 1

Cestu Anglií na ostrov Man pořádala skupina železničních nadšenců ze Sokolova a my jsme měli to štěstí, že jsme se mohli zúčastnit. Jako dopravní prostředek byl použit zájezdový autobus pana Petra Sedláčka. Každý z účastníků měl k dispozici dvě sedadla, takže kilometricky i časově náročná cesta byla příjemná. O stravování se starali pánové Petr Mirčev a Tonda Kopal a jejich kuchyně byla výtečná. Vedoucím zájezdu byl pan Miroslav Kalivoda. Celkem nás cestovalo 23.


Fotografie pořídili: © Jiří Sajbrt, Roman Šiler a Tomáš Randýsek - společnost S.M.P.D.

Cesta na ostrovy
sobota, 23. srpna 2008

Zájezdový autobus.

Část účastníků zájezdu při
nástupu do autobusu.

Zásoby potravin.

Pitný režim je třeba dodržovat
i v deštivé Anglii.

Jízda podvečerním Německem.

Noční trajekt Calais - Dover.

Fronta automobilů před
naloděním na trajekt.

Náš autobus čekající ve frontě.

Najíždíme na trajekt.

Prostory na trajektu.

Připlouváme ke břehům Anglie
v Doveru.


Příprava první snídaně
na anglické půdě ...

... a všem nám ohromně chutná.



Up


Romney, Hythe & Dymchurch Railway
neděle, 24. srpna 2008

Romney, Hythe & Dymchurch Light Railway leží na pobřeží v hrabství Kent. Byla založena v roce 1927. Zakladateli byli dva železniční nadšenci - kapitán J.E.P. Howey a hrabě L. Zborowski. Oficiálně byl železniční provoz zahájen 16. 7. 1927 parní lokomotivou Hercules z Hythe do New Romney, která byla v té době konečnou stanicí. V roce 1928 byla trať prodloužena přes Greatstone do Dungeness. Trať má rozchod 15 inches (380mm) a celkovou délku 13,5 míle (cca 21 km). Železnice vlastní celkem 11 parních a 5 ostatních lokomotiv. Výchozí stanicí je Hythe se třemi kusými kolejemi a točnou s malou remízou. Hlavní stanicí na trati je New Romney. Trať končí stanicí, resp. zastávkou Dungeness, odkud se smyčkou vrací zpět.


Podrobnější informace o železnici naleznete na internetové adrese:
www.rhdr.org.uk


Mapka Romney, Hythe &
& Dymchurch Light Railway.

Plánek stanice Hythe.

Plánek stanice New Romney.

Staniční budova Hythe.

Kryté nástupiště stanice Hythe.

Kryté nástupiště se soupravou
vozů ve stanici Hythe.

Stavědlo Hythe.

Odjezdová návěstidla
na krakorci.

Interiér stavědla.

Parta nadšenců čeká na příjezd
vlaku.

Příjezd lokomotivního vlaku
do stanice Hythe.

Lokomotiva John Southland
s pojezdem Bo´Bo´a šesti-
válcovým dieselovým motorem.

Interiér lokomotivy.

Interiér vagonu je prostorný
a sedí se v něm dobře.

Odjezd ze stanice Hythe.

Na trati mezi stanicemi Hythe
a New Romney.

Průjezd zastávkou Dymchurch.

Vlak po příjezdu do stanice
New Romney.

Odjezdové zhlaví směrem
na Dungeness.

Kryté nástupiště New Romney.

Pohled z depa do stanice.

Odjezdové zhlaví směrem
na Hythe.

Budova stavědla New Romney.

Pohled do depa New Romney.

Parní lokomotiva Hurricane
z roku 1927.

Parní lokomotiva Dr Syn
z roku 1931.

Dieselová lokomotiva Captain
Howey.

Čekání na příjezd vlaku.

Příjezd vlaku.

Parní lokomotiva Hercules
z roku 1927.

Vlak s parní lokomotivou
Hercules.

Odjezd vlaku ze stanice
New Romney.

Cestou do Dungeness.

Atomová elektrárna Dungeness.

Příjezd do Dungeness.

Maják v Dungeness.

Lokomotiva Northern Chief
z roku 1925 ve stanici
Dungeness.

Lokomotiva Northern Chief před
odjezdem ze stanice.



Videoukázka z Romney, Hythe & Dymchurch Railway



Up


Sittingbourne & Kemsley Light Railway
neděle, 24. srpna 2008

Počátek Sittingbourne & Kemsley Light Railway sahá do roku 1867. V tomto roce zbudoval Edward Lloyd první část železnice podél pobřeží pro zásobování papírny. Nákladní vagony byly tehdy tažené koňmi. První parní lokomotivy "Premier" a "Leader" byly na železnici dodány v roce 1905. Počet lokomotiv neustále rostl a v době nejvyšší slávy zde bylo provozováno 14 parních lokomotiv, jedna lokomotiva dieselová a jedna lokomotiva bateriová. Počátkem 20-tých let byla železnice rozšířena. Jednou z částí nově budované dráhy byl viadukt z armovaného betonu (původně plánovaný jako ocelový) o délce ½ míle (cca 800m), který je využíván dodnes. Během posledních 10-ti let si však jeho rekonstrukce vyžádala investice přes 80.000£. V roce 1923 byla postavena nová papírna mezi Ridhamem a Sittingbourne u Kemsley. V té době to byla největší papírna v Evropě. Železnice zde byla v provozu 7 dní v týdnu, 24 hodin denně a sloužila také pro přepravu zaměstnanců. Hlavní trasa byla dlouhá 3½ míle (cca 5.600m) a celková délka kolejí přes 10 mil (cca 16km). Železnice mezitím 3x změnila vlastníka. Poslední vlastník (společnost Bowater Corporation) začal v roce 1965 postupně utlumovat železniční přepravu a nahrazovat ji přepravou silniční. V roce 1969 byla železnice předána Lokomotivnímu klubu Velké Británie, který ji nazval Sittingbourne & Kemsley Light Railway. V současné době provozuje Sittingbourne & Kemsley Light Railway 9 parních lokomotiv, z toho 2 s normálním rozchodem a 3 dieselové lokomotivy. Rozchod je 2 feet 6 inches (750mm) a délka tratě je 2 miles (cca 3200m).


Podrobnější informace o železnici naleznete na internetové adrese: www.sklr.net


Lokomotiva s názvem
"Melior" třídy 0-4-2ST.

Lokomotiva "Melior".

Stanoviště
strojvedoucího.

Lokomotiva s názvem
"Triumph" třídy 0-6-2T.

Dieselová lokomotiva
s názvem "Edward Lloyd".

Čas se nedá zastavit ...

Odstavené vagony.

Modelové kolejiště nepůsobí
moc lákavým dojmem.

Odjezd ze stanice Sittingbourne
Viaduct.



Videoukázka ze Sittingbourne & Kemsley Light Railway



Up


Saffron Walden, YHA hostel
neděle, 24. srpna 2008

První noc jsme strávili v YHA hostelu v městečku Saffron Walden. Stavení pochází z roku 1402 a opravdu vypadá starodávně. Forma i provedení některých částí se jeví jako původní. Pokoj byl celkem velký - spalo nás tam 12, ale mělo to svoji romantiku. Samotné městečko působilo velice příznivě, vše bylo čisté a upravené.

Příjezd do hotelu, někteří nevěří-
me vlastním očím. Kde nás to
chtějí ubytovat?

Pokoj je celkem velký, mohli
bychom zde i tancovat.

Neustále si prohlížíme interiér
a zíráme ...

Hostelová jídelna.

Starodávné okno, poctivá práce.

Hostelová zahrada.



Pohledy z městečka Saffron Walden:



Up


The Midland Railway - Butterley
pondělí, 25. srpna 2008

The Midland Railway - Butterley se nachází severovýchodně od města Nottingham. Vstupním bodem je malá železniční stanice Butterley, kde lze zakoupit jízdenku a nějaké bližší informace o železnici. Cesta vlakem začíná ve stanici Butterley, odkud jede vlak přes jezero do koncové stanice Hammersmith. Odtud se vlak vrací zpět přes stanici Butterley (zde již nestaví) do stanice Swanwick Junction (Butterley Park). V areálu se nachází stálá výstava převážně železničních vozidel, z nichž většina je funkčních. Areál má několik venkovních kolejí, kryté haly, úzkorozchodnou železnici, parkovou 5" železnici, obchody s reklamními předměty, modelová kolejiště a různé stánky s občerstvením. V pondělí byl tzv. "Works Open day", kdy byly navíc zpřístupněny dílny.

Staniční budova Butterley.

Parní lokomotiva 73129 na vlaku
do stanice Swanwick (Butterley
park).

Parní lokomotiva 73129.

Služební vůz.

Osobní vůz.

Dieselová lokomotiva řady 45041.

Staniční zaměstnanec.

Parní lokomotiva 73129
ve stanici Swanwick.

Stanice Swanwick.

Stavědlo Swanwick.

Motorová jednotka připravená
k odjezdu směrem na Riddings.

Železnice Midland
Railway - Butterley.

Butterley Park.

Pohled na Butterley Park.

Úzkorozchodná lokomotiva
"Stanhope".

Úzkorozchodná lokomotiva
"Stanhope".

Úzkorozchodná lokomotiva
"Pearl 2".

Spřažené lokomotivy s vlakem.

Spřažené lokomotivy s vlakem.

Strojvedoucí nebo horník?



Další zprovozněné parní lokomotivy:



Dieselová sekce:



Otáčení parní lokomotivy pomocí jeřábu:



Součástí parku je také výstavní hala, kde byly umístěny parní lokomotivy, staré osobní i nákladní vozy
a dokonce i vůz pro přepravu koní. Zastoupení měla i modelová železnice ve velikosti 0.



Parková železnice se splítkou 5" a 3":



Zahradní železnice:



Stacionární stroje a ostatní exponáty:



Videoukázka z The Midland Railway - Butterley



Pokračování reportáže - Anglií na ostrov Man, 2. díl



Up