Počet přístupů na stránky:


Optimalizováno pro prohlížeč:

Locations of visitors to this page

Muzeum průmyslových železnic

Zbýšov, 17. 05. 2013


Robert Dujka, jeden ze zakládajících členů Muzea průmyslových železnic, které provozuje úzkorozchodnou trať ze Zbýšova do Babic u Rosic a zachraňuje stará úzkorozchodná vozidla, nás pozval na neoficiální zahájení sezóny 2013. Muzeum se nachází v areálu bývalého dolu Jindřich II na začátku obce Zbýšov. Jedná se o bývalé koncové nádraží místní dráhy, která svážela uhlí z okolních dolů do Zastávky u Brna (dříve Segen Gottes neboli Boží Požehnání).


Pohled na areál muzea z travnaté plochy parkoviště.
(foto © Tomáš Randýsek)


Členové S.M.P.D. pózují před
parní lokomotivou BS-80.
(foto © Robert Dujka)

Prohlídka areálu muzea ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... s odborným výkladem
našeho hostitele.
(foto © Tomáš Randýsek)

Poslední přírůstek do lokomotiv-
ní rodiny - dieselová DH 70 D1.
(foto © Tomáš Randýsek)

Parní lokomotiva z dílny
Breitfeld&Daněk Blansko No.165
čeká pokorně na svoji renovaci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pohled do depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Osobní vozy různých tvarů a velikostí.
(foto © Tomáš Randýsek)


Výklopný vozík.
(foto © Tomáš Randýsek)

Samovýsypný vůz na štěrk je
o něco větší než ten náš.
(foto © Tomáš Randýsek)

Důlní pojízdná toaleta.
(foto © Tomáš Randýsek)

A něco pro marody.
(foto © Tomáš Randýsek)

Když jsem jim říkal, aby se tvářili
pokud možno inteligentně,
tak to asi úplně nepochopili.
(foto © Tomáš Randýsek)

Práce kam se podíváš aneb Robert při vykládce pražců.
(foto © Tomáš Randýsek)


Poměrně moderní těžní věž dolu Jindřich II. Ten byl v době své činnosti se svojí hloubkou 1550 metrů
nejhlubším černouhelným dolem ve střední Evropě. Dnes je již bohužel uzavřený.
(foto © Tomáš Randýsek)


Povídání o mašinkách v podání Artura Fučíka.
(foto © Tomáš Randýsek)


Výpravní budova.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dílna.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lampa na telegrafním sloupu.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Jako na těch našich mašinách,
jen trochu zvětšené."
(foto © Tomáš Randýsek)


Příprava a posun lokomotivy BS-80 před odjezdem se zvláštním vlakem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Nakonec ještě vytáhla všechny
dieselové lokomotivy z depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd do Babic.
(foto © Tomáš Randýsek)


Na traťovém úseku před Babi-
cemi jsme zdolávali sklon 35‰.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pomalu sjíždíme k zatím konco-
vé stanici Babice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Koleje nejsou ideálně rovné,
ale nevykolejili jsme.
(foto © Tomáš Randýsek)

Děti z místní mateřské školy zde
v pracovní dny parní mašinku
běžně nevidí. O to větší bylo
jejich překvapení.
(foto © Tomáš Randýsek)

Už jsme v cíli naší cesty.
(foto © Tomáš Randýsek)

Během přepřahu lokomotivy
bude chvilka času na focení
a klábosení.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokomotivy v Babicích.
(foto © Tomáš Randýsek)


Tak kde je ta lokomotiva?
(foto © Tomáš Randýsek)

"Jo, už se vrací zpět."
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjíždíme z Babic.
(foto © Tomáš Randýsek)

Z pohledu fíry.
(foto © Tomáš Randýsek)

Začíná stoupání 35‰.
(foto © Tomáš Randýsek)

Automobily projíždějící přes nechráněný železniční přejezd je nutné upozornit na přijíždějící vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)


Mimořádná jízda i vynikající obědový guláš je již minulostí
a na členy Muzea průmyslových železnic už zase čeká běžná pracovní činnost.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Robert Dujka)


Od roku 2005, kdy Muzeum průmyslových železnic získalo nádraží a trať, zde bylo odpracováno velké množství brigádnických hodin. Ale stále hodně práce zde na členy místního spolku ještě čeká. Děkujeme za pozvání a přejeme jim mnoho spokojených cestujících, mnoho ujetých kilometrů bez mimořádných událostí a ať se jim dílo daří!



Nahoru