Number of visitors:


Optimized for browser:

Locations of visitors to this page

17th steam indoor meeting

Karlsruhe, 11. - 13. 01. 2013


Messe Karlsruhe.
(foto © Tomáš Randýsek)


Na začátku nového roku se již tradičně zúčastňujeme mezinárodního parního srazu v německém Karlsruhe a nebylo tomu jinak ani v tom roce letošním. A tak jsme opět sbalili naše malé parní lokomotivy, k tomu pár vagonů, nějaké to nářadí a hurá na cestu. Z Brna nás vyráželo celkem osm, druhá pětičlenná skupina vyjížděla z Prahy. Na výstaviště jsme dorazili tentokrát již brzy odpoledne, takže jsme se v klidu zaregistrovali a nachystali všechny modely. Přivítání ze strany organizátorů i spolujezdících modelářských kolegů bylo srdečné, už se za těch pár let přece jen známe a ono se to osazenstvo zas tak moc nemění. Avizované vybírání poplatků od zúčastněných modelářů se nekonalo, ale vystavujících na první pohled zase o něco ubylo.
Podstatnou změnou bylo celkem výrazné zmenšení našeho kolejiště, o kterém jsme byli s předstihem informováni. Jeho provoz zajišťovalo tentokrát přímo výstaviště. Byly na něm použity nám dobře známé výhybky od firmy Thiel s nejmenším poloměrem R3, takže průjezd přes ně byl komfortnější. Ovládání většiny výhybek probíhalo u každého zhlaví přes dotykový displej malého tabletu. Daly se přestavovat jednotlivé výhybky nebo přímo stavět celé vlakové cesty. To byla také novinka, ještě ne zcela vychytaná, protože konkrétně u našeho nádraží musel být tento automatický systém po několika hodinách vypnut a my jsme se vrátili k ručnímu přestavování. Hlavním nedostatkem byla pouze jedna průjezdná traťová kolej a také striktně přidělené koleje roztápěcí. Na trati byla sice dvě nádraží pro odstavení vlaků, ale v případě neplánovaného zastavení na jiném místě nebo při jízdách pomalejších modelů nebylo možné přejet na jinou kolej, tak jako v minulosti a zákonitě se pak tvořily fronty. Vždy jsme se však mezi sebou nějak domluvili. Kolejiště se místy tvářilo jako modulové, koleje zde byly vysypány štěrkem, zelený filc imitoval trávu a byly zde také umístěny další dekorační prvky. Takže se v těchto partiích daly pořídit docela pěkné fotky.
Ale celkový dojem z účasti na Echtdampf-Hallentreffen byl, alespoň pro mne, velice pozitivní. A ostatní jsou snad téhož názoru. Člověk si po tři dny zajezdí v teple haly, poklábosí s ostatními, oběhne nějaké ty stánky. Jak vtipně poznamenal Karel: "Musím se jít zase odstresovat!" a za chvíli přišel s taškou věcí zakoupených u RC Machines. A to po nás ještě chtěl, abychom ho pořádně vystresovali i následující den. Také se zde potkáte s modeláři z jiných klubů, většina z nich se k nám již sama hlásí. Každého zajímá, jak pokračujeme se stavbou, kdy bude ta další olympiáda, kdy k nim zase my přijedeme na jejich provozní den. Naše parková dráha se dostává pomalu, ale jistě do podvědomí a plánovacích kalendářů zahraničních klubů a spolků. Takže naše účast určitě přinesla a ještě přinese ovoce, v podobě zvýšení návštěvnosti naší parkové dráhy, zejména v souvislosti s účastí atraktivních zahraničních modelů na 2. Parní Olympii.


Informace u vstupu.
(foto © Martin Šiler)

Pohled do haly č. 1.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pohled do haly č. 1.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pohled do komerční části haly.
(foto © Tomáš Randýsek)

Část našeho kolejiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Naše odstavné nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odstavné koleje byly jmenovitě vyhrazeny pro jednotlivé modeláře.
(foto © Tomáš Randýsek)


Zde je naše zázemí.
(foto © Jana Uhlířová)

Osvěta mezi modeláři je nutná.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pokrok nelze zastavit. Elektronické ovládání zhlaví jednotlivých nádraží se provádělo
přes dotykový displej tabletu neboli jak si skoro hned všimnul Roman:
"Tam Ti só takový vobrazovečky, na který ťukáš a vono Ti to háže veksle."
(foto © Tomáš Randýsek)


Hádejte, kdo vyjel první? No samozřejmě Jirka se svým modelem rhétské "Heidi":

Plnění plynem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Seřízení stroje před jízdou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Regulace plynového hořáku.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)



To by ani nebyli Uhlířovi, kdyby nepřekvapili něčím novým. Nový robotický člen našeho klubu a systém FPV FatShark 5.8 Ghz pro letecké modeláře převedený na sledování jízdy modelu parní lokomotivy. Dotyčný strojvedoucí může sedět třeba v klidu u stolu a pomocí instalované pohyblivé kamery sledovat přes speciální brýle, co se děje na trati. A když se k tomu náhodou nachomýtnete, můžete se současně dívat i přes displej notebooku. Má to však jednu nevýhodu. Strojvedoucí nutně potřebuje pomocníka, který hopsá kolem lokomotivy, doplňuje vodu a upravuje výkon hořáku. Teď jen záleží, na které straně se ocitnete.

Nový robotický člen našeho klubu - Velký bratr se už dívá.
(foto © Tomáš Randýsek)


Ladění systému zabere trochu času, ale stojí to za to.
Zda tam ale kluci něco vidí, to fakt nepoznáte.
(foto © Tomáš Randýsek, Jana Uhlířová)


Na monitoru to však poznáte hned - vidím nebo nevidím. V tomto případě vyhrává první varianta.
A Karel to všechno sleduje s doutníkem v ruce.
(foto © Tomáš Randýsek)


I ostatní si to rádi vyzkoušeli. Když však máte brýle na očích, musíte ovládat RC soupravu zpaměti.
Pohybem hlavy ovládáte kameru, takže jakým směrem otáčíte hlavou, tam se v podstatě díváte z lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek, Jana Uhlířová)


"Tady se něco hýbe!"
(foto © Tomáš Randýsek)



Aby toho nebylo málo, udělal Pavel ještě model našeho pětkového lavicového vagonu
a na něj posadil další dva nové plyšáky - jak jinak.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

Příprava na odjezd.
(foto © Jana Uhlířová)

"Co to slyším?"
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd ze stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Jana Uhlířová)


Role pomocníka zbyla na Pavla.
(foto © Martin Šiler, Tomáš Randýsek)


Premiérovou jízdu je nutné zapít.
(foto © Tomáš Randýsek)



A do třetice - Jura přivezl nový model berlínské šaliny v měřítku 1:24, který trochu předělal,
aby připomínal naši brněnskou "desítku". Loni si ho koupil právě zde v Karlsruhe.

Předělaná, teď už brněnská šalina.
(foto © Tomáš Randýsek)

Těsně před premiérovou jízdou.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pózování pro fotografy.
(foto © Tomáš Randýsek)


Fotograf v akci.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak jsme to zvládli dobře."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Já chci taky takovou."
(foto © Martin Šiler)


Hromadné přípravy lokomotiv před odjezdem na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotiva 99 4701 z depa Křenovice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Parní šalina Henriette z depa Řečkovice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)


Doplňování vody během jízdy.
(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotiva U37.002 z depa Košíkov:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotiva 99 4651 z depa Rosice u Brna:

Před jízdou na odstavném nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotiva Climax z depa Soběšice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotiva Shay z depa Soběšice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotivy Emma a Slatina při společné jízdě:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotiva Liselotte z depa Košíkov:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Lokomotiva Petrov z depa Křenovice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



"Ranní medicína! Kdo si dá?"
(foto © Jiří Sajbrt)

"Mňam, mňam - ta píše!"
(foto © Jiří Sajbrt)

"Jsem Tinky Winky - ještě, ještě!
Jirku ten panák nějak rozveselil.
(foto © Jiří Sajbrt)

"Tak kdo koho vlastně fotí?"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Máš tu vánočku moc dobrou.
A čím že to ten Karel upravoval
její spodek? Rozbruškou?"
No je toto vůbec možný?!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Hele, už jsme zase v záběru."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Pozor, neutrhni ji hlavičku!"
(foto © Jana Uhlířová)

"Už se nemrač, skočíme na kafe."
(foto © Jana Uhlířová)

"No, moc se jí přes tu výhybku
nechce."
(foto © Jiří Polák)

"Tady se Ti trochu loupe barva."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Ta má ale žízeň!"
(foto © Roman Šiler)

"Hezky se posaď a nezlob,
za chvíli už pojedeme."
(foto © Martin Šiler)

"To je ale fronta! Kdo to má
pořád držet pod tlakem?"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Je tohle vůbec možný?
On si u toho i telefonuje!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"A pak se nemají dělat fronty."
(foto © Martin Šiler)

"Oheň a pára musí zvítězit
nad lží a nenávistí!
Ať zhynu jestli ustoupím!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Navštívili nás kamarádi z Hradce
a Skalska.
(foto © Martin Šiler)

"Cvak!"
(foto © Martin Šiler)

"Co mi to tam chrastí?"
(foto © Martin Šiler)

"Už se nemračím, už se směju."
(foto © Martin Šiler)

"Jejda, nějak to vyskočilo."
(foto © Martin Šiler)

Stále dobrá nálada.
(foto © Jana Uhlířová)

"Ta se povedla, co?"
(foto © Jana Uhlířová)

"To musíš tím drátkem pěkně
prošťouchnout. Jen se ale trefit!"
(foto © Pavel Uhlíř)

"Neboj, řekl jsem ví Bůh."
(foto © Pavel Uhlíř)

"Ty Karle, je to opravdu pára?"
(foto © Pavel Uhlíř)

"Trošku mě to zmohlo."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Pavlíku, vstávej, už je čas!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Už musíme jít, nebo nám ujede
i ten poslední vlak."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Není to jablko kyselé, chlapče?"
(foto © Jiří Polák)

"Vidíš, Jura si dává také vitamín,
ale béčko."
(foto © Jiří Polák)

Karlovy barely jsou opravdu užitečné. Ale vypít celý barel s meruňkovicí? No to je síla. Slabší povahy mohou pít z kýblu.
(foto © Pavel Uhlíř)

Ochutnal také pan Regner.
(foto © Pavel Uhlíř)



A ještě pár momentek našich modelů:

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Jana Uhlířová)



Modely ostatních modelářů na našem kolejišti:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

Také modely v zahradním měřítku mohou jezdit na opravdové uhlí.
(foto © Jiří Sajbrt)


(foto © Tomáš Randýsek)



Další a další modely na kolejích v hale č. 1:

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)



Předváděcí kolejiště firmy Aster Europa:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)



Jedno z mnoha předváděcích kolejišť:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Kolejiště a modely firmy Regner:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

Pan Regner.
(foto © Martin Šiler)



Stánek firmy SÜDOSTBAHN:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)



Stánek firmy BALSON:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)



Stánek firmy Zimmermann:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)



Stánek firmy Westerwälder Dampfeisenbahnfreunde:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Martin Šiler)



Stánek DampfBahnClub - Deutschland:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Swiss Vapeur Parc přivezl nedávno zrenovovaný model TPC (Transports Publics du Chablais):

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)


RC Machines.
(foto © Tomáš Randýsek)

Eisenbahn Kurier.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dampflokfreunde Karlsruhe.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mini Dampf Tirol.
(foto © Martin Šiler)

Knupfer.
(foto © Martin Šiler)

Atelier MB.
(foto © Martin Šiler)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)



V hale č. 1 mají svoje zázemí také lodní modeláři:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)



Stacionární a ostatní modely:

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)



Nyní se ještě přesuneme do haly č. 2, která byla jako vždy vyhrazena pro větší modely:

Kolejiště v hale 2.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dekorace z živých smrčků.
(foto © Martin Šiler)



Elizabeth a Graham Cooling se také zúčastnili a nechali kluky, aby se projeli s jejich soupravou:

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

A Elizabeth s Grahamem si u nás vyzkoušeli robotické brýle.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)


MaLu-Bahn zajišťuje vždy přepravu návštěvníků.
(foto © Tomáš Randýsek)


Neznáme se odněkud? No ano, ze Steinu!
(foto © Martin Šiler, Tomáš Randýsek ml.)


Dřevěné uhláky.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)



A konec reportáže patří jako vždy lokomobilám:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Pavel Uhlíř)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Jiří Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Martin Šiler)


Na zdraví a zdar 2. Parní Olympie! aneb naše medicína chutná všem.
(foto © Jiří Sajbrt)



Aby nebyli ochuzeni cestovatelé, přikládám fotky z centra Karlsruhe, které pořídili Jirkové.
To má tak někdo čas, procházet se po štatlu.
(foto © Jiří Sajbrt)


Up